Bazy firm dla przedsiębiorstw B2B

W Polsce istnieje prawie dwa miliony firm. Dostęp do ich danych adresowych jest kluczowy, kiedy prowadzimy firmę, oferującą usługi B2B. Dobrze zaopatrzona baza firm może Ci pomóc na wielu etapach prowadzenia swojej działalności. Dowiedz się jak zdobyć takie wyniki, ile kosztują i jak je potem wykorzystać, aby osiągnąć zamierzony cel firmy.

Czy potrzebujesz kupić bazę danych?

Zakup takiej bazy może okazać się konieczny, jeżeli Twoje przedsiębiorstwo jest skierowane ku firmom o wąskiej specjalizacji. W takim wypadku zwykły marketing online Twojej firmy może nie pomóc w dotarciu do potencjalnego klienta. Co innego jeżeli Wasza działalność jest bardzo ogólna i występuje na nią spory popyt, wtedy kupienie drogiej bazy może okazać się zbyteczne.

Zanim zakupisz dane adresowe docelowych firm, zapoznaj się dokładnie z ofertą, którą proponuje dostawca. Zwróć przede wszystkim uwagę na to, czy wpisy które posiada są na bieżąco aktualizowane. Może okazać się, że serwis chwali się dużą ilością wyników, ale większość z nich nie jest sprawdzona i aktualna. Lepiej otrzymać mniejszy wynik, ale bardziej dokładny.

Im większa precyzyjność, tym wyższa jednak cena. Szacuje się że za 200 – 300 tysięcy wyników cena może sięgać od 2 do tysięcy netto. Profesjonalni dostawcy są w stanie przygotować wyniki zawężone na podstawie takich kryteriów jak: region, miejscowość czy nawet ilość zatrudnionych osób i kapitał. Z taką dokładną bazą możemy już wiele zdziałać. Jak inne przedsiębiorstwa wykorzystują dane innych?

Baza danych w praktyce

Firmy które najczęściej kupują bazy danych specjalizują się przede wszystkim w usługach finansowych, IT czy w telemarketingu. Dzięki danym adresowym mogą przykładowo znaleźć firmy transportowe, takie jak w tej bazie https://www.bnf.pl/katalog/baza/baza-firm-transportowych. Mogą je również wykorzystać do stworzenia bazy mailingowej, jako innej formy reklamy. Ale bezpośrednio kontakt do potencjalnego klienta to nie wszystko, szczególnie jeżeli prowadzimy firmę skierowaną w stronę usług B2B.

Baza firm pozwoli nam na uzyskanie informacji, które będziemy mogli użyć w trakcie rozmów negocjacyjnych. Zanim jeszcze podejmiemy jakiekolwiek kroki, możemy sprawdzić z jakiego pokroju firmą mamy do czynienia.

Dzięki temu możemy zaoszczędzić czas na niepotrzebne rozmowy wstępne z przedsiębiorstwem, które zatrudnia mało osób i posiada niski kapitał, co wyklucza je z naszego celu. Informacje tego typu pozwolą na właściwe ukierunkowane rozmów negocjacyjnych. Przez co będziemy o krok do przodu od konkurencji i będziemy mieli możliwość dostosowania naszych usług jak też oczekiwań względem nowego klienta biznesowego.

Korzyści z wykorzystania baz klientów

Zamówienie bazy klientów i firm uskutecznia docieranie naszych usług do nowych nabywców. Tak konkretnie doprecyzować wyniki sprawią, że wykażą tylko tych klientów, którzy faktycznie mogą być zainteresowani naszą firmą. Zadziała to zarówno w telemarketingu jak też w kampaniach mailingowych. Owocniejszy będzie również kontakt z kontrahentami, przez możliwość wyboru najlepszych dla nas partnerów w biznesie.