Na czym opiera się wiejski tuning – ekspert z serwis VW tłumaczy!

Małe miejscowości to arena zmagań amatorów branży tunerskiej. Niewielkie, małolitrażowe samochody, które z wyjątkowym trudem rozpędzają się do 140 km/h, a przy większej prędkości gubią klapę, są najczęstszym przedstawicielem wiejskiego tuningu.

Moc czy wygląd? Co najczęściej liczy się dla amatorów w drodze po zyskanie reputacji wśród reszty tunerów oraz pięknych kobiet, które uwielbiają ryk silników i muskularnych facetów, którzy jedną rękę prowadzą, zmieniają biegi i zaciągają ręczny. Obserwując wiejskie szosy i place, zwłaszcza wieczorami, kiedy lokalne latarnie „wprawiają w klimat” można dostrzec wypasione Cinquecento, które z gigantycznym spojlerem bokiem bierze zakręt, nieomal przyprawiając się o wywrotkę i wpadnięcie do rowu.

serwis vw warszawa

Szalona Astra z dwoma rurami rozpędza się do setki już w 15 sekund, wywołując przy tym ogromny huk, ledwo prześcigając kolarzy, którzy wybrali się na wycieczkę. 28 letnie BMW, które z jakiegoś powodu wymaga 300 litrowego zbiornika paliwa, aby nie musieć jeździć z doczepioną na hol małą cysterną, zarzuca swoja pasażerów na lokalnych skrzyżowania, ścierając opony niemal do zera.

Czy wiejski tuning to wstyd? Co uważają eksperci serwisu VW?

Nieumiejętność zrozumienia podstaw tuningu może zaiste być powodem do śmiechu jak i wstydu. Zakup części, które nie poprawią realnie wyglądu samochodu, zaś podniosą tylko jego walory estetyczne nie jest wartościowym tuningiem. Dzięki takim zmianom pojazd nie będzie bowiem szybszy, bardziej przyczepny czy zrywniejszy. Głośny huk z rur wydechowych nie jest powodem do dumy, gdyż bardziej kojarzy się zepsutym tłumikiem aniżeli z realną mocą, która musi znaleźć swoje ujście poza samochodem. Serwis VW Warszawa częściej spotyka się z klientami, którzy pragną mocy, nie zaś wyglądu. Dopiero wtedy gdy samochód znacznie różni się pod względem osiągów w stosunku do fabrycznych wersji, można zastanawiać się nad karbonową maską, spojlerami, przyciemnianymi szybami, niską osadzonym podwoziem, czy 20 calowymi felgami.